За підсумками жовтня загальний обсяг нафтового експорту з Росії зріс на 2,7% до вересня – до 7,7 млн барелів на добу. Про це повідомило Міжнародне енергетичне агентство (МЕА) у своєму звіті, оприлюдненому у вівторок, 15 листопада.
Зокрема, експорт російської нафти зріс на 100 тис. б/д, до 4,9 млн б/д, що відповідає показникам лютого та липня, а продаж нафтопродуктів збільшився також на 100 тис. б/д, до 2,8 млн б/д.
Імовірний прибуток від експорту зріс на $1,7 млрд – до $17,3 млрд, на тлі збільшення обсягів і зростання цін на продукцію.
Експорт російської нафти до ЄС у звітному місяці становив 1,5 млн б/д, що на 1 млн б/д нижче від рівня до початку війни проти України. Зниження обсягів, що поставляються трубопроводом Дружба, на 140 тис. б/д було частково компенсовано невеликим збільшенням морських відвантажень. Експорт нафтопродуктів знизився на 300 тис. б/д, до 1 млн б/д, з яких 600 тис. б/д припадає на дизельне паливо.
Частка ЄС в експорті російської нафти впала лише до 31% у жовтні проти 50% до війни, тоді як частка нафтопродуктів знизилася з 50% до 35%.
Євросоюз компенсував втрату російських обсягів нафти постачанням переважно з Близького Сходу, а також з Африки, Норвегії, Бразилії та Гайани.
МЕА зазначає, що у жовтні значних закупівель російської нафти за межами Китаю, Індії та Туреччини не відбулося, незважаючи на знижки. До 5 грудня Росії необхідно буде перенаправити ще 1,1 млн б/д на експорт в інші країни, оскільки набуває чинності заборона ЄС на імпорт. Подальші логістичні зусилля мають допомогти у реалізації продукції, але серйозною проблемою є брак танкерів, особливо суден льодового класу для завантаження в балтійських портах у зимовий період.
Раніше у МЕА заявили, що Росія вже не зможе відновити свій експорт енергоресурсів. Російський експорт енергоносіїв, що скорочується, до 2030 року впаде рівно на 50%.
Новини від Корреспондент.net в Telegram. Підписуйтесь на наш канал https://t.me/korrespondentnet