Підвищення тарифів на вантажні перевезення “Укрзалізниці” на 70% знищить аграрний сектор. Про це заявив президент Української зернової асоціації Микола Горбачов.
“Ми не можемо експортувати наше зерно через заблоковані порти, тому змушені експортувати його через порти Європи. Наразі сільгоспвиробники продають зерно в Констанці (Румунія) за ціною $240 за тонну. З підвищенням ціни логістика в порт у Констанці становить уже $180. Таким чином, аграрію потрібно продавати ячмінь з елеватора за ціною $ 50-60! При цьому собівартість вирощування ячменю – більш як $160. Тобто аграрій отримує лише 30% своїх витрат. А це означає, що жодної посівної кампанії він не проводитиме”, – пояснив ситуацію глава УЗА.
Він попередив, що дорога логістика призведе до банкрутства більшості сільгоспвиробників.
“Ми втратимо на багато років усі досягнення у галузі. Я пам’ятаю, як це було у 90-х, коли 30% землі не обробляються. І ми зараз – на шляху до тієї ж ситуації. Нагадаю: у нас у сільській місцевості проживає близько третини населення. Отже соціальний вплив буде дуже значним”, – наголосив Горбачов.
Він також нагадав іншу проблему з логістикою – Укрзалізниця зменшила відстань, що проходить вагонами за один день: якщо раніше вагони із зерном нормативно проходили по 200 км на день, а шлях із центральної України до західних переходів займав три дні, то зараз вагон проходить 50 кілометрів за добу, а це вже 12 днів дороги. При цьому УЗ удвічі збільшила плату за використання вагонів.
“Таким чином ми отримуємо збільшення вартості транспортування зерна з $15 до $40 на одній тоні. Тому хочу сказати: за всієї поваги УЗ має всі можливості для залучення фінансових ресурсів в інших місцях. А якщо ми втратимо зараз свого сільгоспвиробника, то ми отримаємо величезний соціальний удар та втратимо понад 50% усіх валютних надходжень”, – резюмував Горбачов.
Зазначимо, рішення про різке підвищення тарифів УЗ розкритикували представники різних галузей українського бізнесу, попередивши, що це спричинить колапс ключових індустрій. Промисловість вже почала зупиняти підприємства.